Livet efter döden?

Funderar ni mycket på vad som händer efter döden?
Inte jag.
När min mormors syster dog nu i sommras trodde jag inte ens på det.
Hur kan en människa först finnas och sen inte.
Helt sjukt ju.

För mig är döden så långt borta att den knappt existerar.

I veckan fick vi en upgift då vi skulle förklara vad som skulle händer när vi dör.
Jag som inte vet, jag som har svårt att fatta att alla kommer att dö.

När döden kommer med det urunna timgalset.
Ska jag spela shack mot honom då eller vadå?
Jag som inte kan reglerna.

Jag kan se mig gammal men inte död.
Vitt hår och rynkorna.
Jaa, jag kan se allt det där.
Hur ska jag kunna skriva och utväckla en teori som jag inte har.

Min uppsatts blev i alla fall ganska bra och helt klart ett godkänt och det är det jag vill ha.

 Puss och kram

//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0